Ridpasset med Lucky

Dagens ridpass med Lucky var lite upp o ner. Jag ska försöka förklara på bästa sätt, så häng med!
-
Jag var framme klockan nio ungefär och så hämtade jag in honom. Inga konstigheter. Borstade honom, och smörjde in såret på bakbenet. - Föresten har jag sagt det?:o Att jag hittade ett stort skavsår på högersidan av rumpan. Inga spår av blod iaf.
Men aja.
Jag tog fram lite roliga grejer idag som vi skulle jobba med. Bytade schabrak, tog fram hans martingal och på med alla benskydd. Inte precis som vanligt. Fick på allt utan konstigheter, men när jag ska spänna sadelgjorden så ska det ju såklart inte fungera. Ååh, irriterande. Så ja, jag fick gå in och hämta den andra lite större gjorden.
Det är ju bara det att martingalen måste sitta fast på magplattan, så det sket sig med en gång.
-
Efter ett tag när jag äntligen hade lyckats komma upp och magplattan var fastspänd+martingalen, så upptäcker jag. - Vart är hjälmen?!? Haha då hade jag glömt ta på mig den så den låg där nere på marken. Haha så jävla typiskt. Men jag orkade verkligen inte hoppa ner när jag hade kämpat för att få runt gjorden, så det fick bli utan.
-
Det låg kvar två bommar sen tidigare på stora volterna. Så han fick trava över dom flera varv. Han tyckte det var skit kul. Sen så skulle vi galoppera lite, och nästan varenda gång man ger han galoppskänklarna så skuttar han upp i luften, lite lätt. Haha så jävla söt var han idag. Han skulle försöka vara lite busig och lyfta benen högt upp i luften. Och precis när han gör det så kommer stallkatten in i paddocken för att kolla. Lucky tvär stannade och fick typ en adrienalin kick av något slag pga chocken så han skulle stegra, vilket slutade med att han lyckades komma upp max 20 cm i luften. Haha Lucky, så söööt! Jag älskar dig ändå!!
-
Ja så dagens pass blev lite kaos, men det var nyttigt. Blev mest galopp runt i paddocken och böja fint på halsen, gud så fin han blev. Mycket att göra i sommar märker jag. När jag är klar med honom ska han vara i toppform, hoppas jag.
men puss
som ni ser, han är inte direkt i form... ;)

Kommentarer
Postat av: Anne

Nej, det blev tyvärr inte, blir nog framöver och då ska jag färga håret ljusare:) Kramar

2012-06-04 @ 18:24:30
URL: http://enligtannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0