Lovely

Dagen var ju skit nice.
Var ju med Isabella och Johanna på torp i några timmar. Slutade med att nästan alla pengar var slut för oss alla och vi hade några påsar var.
Jag kom hem med:
- två linnen från BikBok
- ett nytt iPhone skal
- en plugg för där hörlurarna ska vara
- lime grönt nagellack
Och typ en smink produkt från HM :D
-
Sen i stallet så gick båda hästarna samtidigt. Har börjat skriva scheman för sommaren med deras träning. Måste bygga upp muskler + kondition.
Så en vecka framåt ser ut såhär:
20 min uppvärmning med skritt och trav. 2 min galopp. 2 min skritt. 2 min galopp och sedan 20 min avskrittning med både trav o skritt.
Självklart ingår vilodag och skogsturer i veckorna. På måndag är jag själv så då ska jag minsann sätta upp lite hinder till Lucky. Ska bli kul eftersom det var ett tag sedan han var uppe i luften.
- eller jo, på tal om luften. Kan ju säga som såhär. Lucky var ppppiiiggggggg idag! Flög fram och tillbaka i galoppen, dock lite stel i bakbenet, men inget allvarligt.
Men jo, jag gjorde en galoppskänkel och han lyssnade super bra. Men sen typ 2 meter bort så flyger han upp i luften med bakbenen. Säkert nära 70 grader upp. O herrejävlar, har aldrig fått en sådan adrenalin kick förr. Så jävla kul! Den hästen är då fan bättre än något. Skulle offra mitt liv för honom. Så otroligt nära vi har kommit varandra dom här sex månaderna. Älskar dig!
-
Långt inlägg, vet.
Men nu ska jag ner till kusinerna och se på fotboll ;)
C ya

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3530774/images/2012/pic_206751798.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/cdn/8-1/3530774/images/2012/pic_206751808.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0