Katten min

Ligger och myser med Musse i sängen.
Han är världens bästa katt och jag älskar honom sjukt mycket. Sedan 1 maj 2004 har han strövat runt här på jorden och gör det ännu. Varje dag jag kommer hem efter skolan sitter han vid grinden och kommer lite smått springande fram till mig. :')
Bättre katt får du ta och leta efter!
Men även om han är underbar och allt va han är så kan jag inte sluta oroa mig över honom.
Lixom, ja. Han är skelögd och det är inte fel, bara sött. Men han har börjat tappa hörseln nu det senaste året. Han kan ligga ute på grusvägen och sen när det kommer en bil så flyttar han sig inte.. Det oroar mig något kolossalt!!
Och SEN så börjar han vänstra öga att släppa ut blod. Alltså inte i rinnande form utan i typ "flytningar" så himla äckligt! Och inte nog med det, hans saliv körtlar börjar sluta fungera. För katter brukar ofta slicka på en om den gillar en. Och när han ska göra det så kommer stor klick ut med saliv. Jag vet, fett äckligt, men det är synd om honom ju :(
Ganska långt inlägg men ville få av mig det.
Bilder på Musse 2012


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0