Dagens ridpass

Blogg.se appen är typ svin dålig nu, kommer inte ens in där. Så just nu bloggar jag via vanliga "data" sidan. Dom har ju tydligen gjort om också :o
Men ja, för att komma till saken..
Jag cyklade iväg runt halv 11. Soligt väder så det var ju mysigt att cykla idag. Uppe i stallet stod alla fem hästar och betade, som vanligt.
När jag väl skulle hämta in Lucky så fick ju den yngsta hästen för sig att det var roligare lääääängst bort i hagen. Så alla hästarna förutom Lucky flög ju iväg. Jag stod precis vid grinden på väg ut. Och tror ni inte att Lucky ska slita sig ur handen på mig! Som tur är så tog jag bort grimmskaftet. Så jag såg honom springa allt han hade till andra sidan av hagen. Haha typiskt!
-
Väl uppe på hästryggen gick det jätte bra! Hade lite bommar utlagda och sådär. Skulle egentligen hoppat idag, men nej. Lite för varmt. Sp jag körde en intervall träning. Han kändes väldigt ren idag, bortsätt från att han typ snubblar över varenda sten som sticker upp :/
-
Lucky fick årets första dusch idag! Haha självklart har jag tvättat honom i vintras också, men inte hela han samtidigt. Har varit lite rädd att han ska bli sjuk osv.
Men vi båda är överens om att han HATAR vatten. Han är ju ifrån Belgien(?) och då kanske ni förstår varför?!?!?!
Under tiden han fick stå i boxen och torka så smörjde jag in hans träns. Så nu är både han och tränset fina :D
Haha men vi hörs ikväll. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0