Kvällspass

Igår tog jag, Ellen och Agnes en lång tur på deras hästar. Roligaste kvällen på riktigt länge! Mascot, som jag red, är en shettis. Låter kanske brutalt när jag säger att jag är 15 som sitter på en shettis. Men då ska jag säga att, han är nog den starkaste ponnyn som jag träffat. Jag har ridit honom sedan han kom hit, eller ah dom gångerna som jag har varit här också då ;) Men iaf, vi red bort mot en paddock som ligger typ minst 7 km bort, så då skrittade vi och travade dit bort. Väl i paddocken så var det mest Agnes som jobbade. Ett pytte litet hinder stod uppe så vi hoppade lite. Men på hem vägen så var det en backe på kanske 1 km (för och efter språng) och dra mig baklänges! Har aldrig ridit på en häst med en sån gas i botten! Så jäkla kul var det! Lilla Mascot som fick stå kvar nere för att Apollo, den andra hästen, skulle få lite försprång. Och ja, kanske 15 m lyckades dom komma framför, men längst upp på toppen var vi precis lika! Lilla Mascot med sina hovar, springer ifatt Apollo, en travare på 1,60 något. Omg! Kul :D Och Ellen som gick bakom oss på vägen upp blev helt paff. Hennes kommentar"shit, jag tror jag aldrig sett Mascot galoppera så fort! Jag såg inte ens hans ben" haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0