Fy vilken hund jag har!

Idag när vi var hos mormor Sonja var Saga rena mardrömmen! Usch och fy säger jag bara!
Först när vi var ute på promenad så träffade vi en liten hane, rasen var en Malteser. Jätte söt och lite mindre än Saga. Men asså, hon var riktigt bitchig!! Hon höll på att morra och skällde, och hon gör ALDRIG det! Hon skulle aldrig hitta på något sånt, men icke sa nicke!
-
Sen så fortsätter det med att vi- Jag, mamma och mormor- blev bjudna på fika hos mormors syster. Saga fick vara med. Hon var snäll och glad, som hon alltid är men sen så upptäckte hon att det bodde en hund på grangården bredvid. Tror ni inte att hon ska börja fnysa och morra åt den, och så skällde hon som bara den. Jävla bitterfi...! Saga har blivit sånhär efter att hon började löpa. och det är ju andra gången som hon löper, så jag vet inte vad det är med henne.
-
Samma för några veckor sedan då hon träffade Fino, hennes bästa vän plus pojkvän. Hon blev helt galen, bara skällde och skällde och hoppade på honom. Stackarn, men hon bet ju inte som tur va. Men fy vad man skäms, eftersom det ser ut som om man inte lagt ner ett skit på lydnaden, men nej. Vi har lagt ner varenda dag i över ett år för att få en hund som INTE skäller, bråkar och ska ha en stabil bakgrund. Men här kommer tjejen och bestämmer själv...
Fy vad hemsk hund vi har fått :(
bilden är på Saga när hon var 4 veckor och fick vara ute med de andra valparna för första gången :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0